L’equip d’Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC) com a equip especialitzat ha elaborat un document pensant en les necessitats de les famílies i els infants amb TEA per afavorir el seu benestar:
1. INFORMAR: Explicar als infants amb un video o conte el que esta passant de forma didàctica
2. CALENDARI MENSUAL: és important elaborar-ne un del mes de març i abril amb els dies que estarem a casa i el dia que possiblement acabarà amb un signe “?”
3. RUTINA: els infants necessiten una rutina per sentir-se segurs i aixi evitar crisi, per tant és necessari programar activitats a fer: tasques de la casa, esport, lectura, etc.
4. HORARI VISUAL: és important marcar horaris: matí ( despertar-se, d’hàbits d’higiene, esmorzar, reptes de l’escola), horabaixa (dedicar temps als seus interessos) i nit. Poden fer el seu propi horari a una cartulina, a una pissarra vileda a un full en blanc, de forma escrita i/o amb dibuixos. Preferiblement els reptes de l’escola s’han de fer al matí i dedicar l’horabaixa a activitats de moviment com ballar o fer exercici, jocs de taula, tallers de cuina, manualitats, etc.
5. JOCS I ACTIVITATS SENSORIALS: aprofiteu el confinament per jugar amb els vostres fills: pictionary, qui és qui, jocs de mímica, jocs de rol, amagatall, disfresses, etc. També és important dedicar un temps a fer massatges, relaxació, meditació, ioga, escoltar música…i jocs d’estimulació dels sentits de l’olfacte i el tacte.
6. GESTIO EMOCIONAL: es donaran moments d’angoixa i/o crisis, hem d’intentar mantener la calma. Els infants han d’expressar els seus estats d’ànim.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada